Total Pageviews

Friday, June 20, 2014

KULIT KAKI CAM BABY KOT !


 Korang ada tak satu situasi yang  tersangat lah menghantui diri ,dah la tuh, sangat menganggu serta membuatkan korang  hilang keyakinan Huhuu..bajet dah tak cantik bila tengok kaki ,mula merekah2 dekat tumit ni....hehehe...

Mungkin dulu kaki korang selembut kulit bayi..tapi lepas tu tak tau la kat mana silapnya..kulit makin lama makin berkerak, makin disental makin menjadi jadi...oh..kaki ku yang dulu seperti bayi kini ibarat mimpi ngeri. ekekee..sedey tau.

saja ja bagi gambor ni..biar korang terliur.ekeke

Selalunya orang laki ni tak kisah sangat kalau tumit tu pecah atau merekah. Abis abis pun bila dah sampai tahap berdarah tu baru la nak dapatkan rawatan .Tapi kalau geng geng hawa ni, harus dah ada yang meroyan kalau kulit kaki tu tak mo lembut cam kaki baby.Jamgan buat derk ja masalah ni, nampak macam tak da apa apa, tapi kalau dibiarkan boleh jadi lebih teruk, lagi lagi la kalau jenis tak mau minum air banyak banyak dan malas nak buat rawatan.

Apa sebab kulit jadi merekah gtu?Mungkin jugak korang ni jenis yang rajin berjalan..asyik window shopping ja, pulak tu gi shopping pakai high heal, berdiri berjam jam..oh la..terseksanya lah kaki tu. balik pulak tak mo sental losyen bagai..last last jadi le cam gtu.
Tapi ada jugak sebab berat badan berlebihan. Kalau yang tu la puncanya, kena la rawat masalah berat badan dulu.

 pakai kasut cenggini masa shopping, baru tak sakit

Okies..meh sini nak tolong setle kan masalah korang. lepas ni dapat balik tapak kaki yang halus mulus gebu gebas gitu.
Penjagaan asas untuk dalaman:
  • Vitalea: Multivitamin yg lengkap dengan zat besi
  • B-Complex: Mengekalkan kelembapan kulit
  • Vitamin C- Sumber kolagen kulit dan anti-oksidan
  • Ostematrik: Merawat masalah pecah-pecah tapak kaki dan rekahan tumit kaki
  •  
Satu lagi try amalkan pengambilan Vitamin E Shaklee.Vitamin E ini yang kaya dengan GRAPE SEED EXTRACT, MINYAK GANDUM, MINYAK KACANG SOYA dan yang paling best sekali, ianya juga mengandungi 10gram SELENIUM semulajadi yang membantu badan menyerap Vitamin E ini dengan LEBIH BAIK & LEBIH EFFICIENT, sekaligus dapat membantu memelihara sel-sel dan otot-otot kita.

Dalam erti kata lain, Vitamin E ini akan membantu merawat sel-sel badan kita dari dalam, sekali gus menggantikan sel-sel yang telah rosak dengan sel-sel yang baru, yang lebih baik. Apabila ini berlaku, secara tidak langsung, tumit yang merekah tadi akan dirawat juga tanpa kita sedari dan tadaaa...muncul lah tumit yang licin dan menawan. Barulah tak malu kalo nak pakai kasut yang tak bertutup kan...

ni la vitamin e yang tengah promo tu..

Selain Vitamin E, korang  juga bleh amalkan menyapu krim Herbal Blend Shaklee. Gabungan Vitamin E dan Herbal Blend ini mampu menjadikan tumit anda cantik menawan dan licin berkilat seperti kulit bayi. Selain merawat tumit merekah, krim Herbal Blend ni  mampu merawat kulit yang melecur, gatal-gatal akibat digigit serangga, ekzema dan sebagainya. Ianya sesuai digunakan seisi keluarga, termasuk bayi kerana kandungannya yang bebas bahan kimia sekaligus tidak memudaratkan.


Ha gitu..berjalan la dengan penuh yakin..tapi jangan lupa..pakai la stokin. aurat pun kena jaga walaupun kaki dah mcam baby..ekeke

Ok,bye. Nak p rawat kaki.


No comments:

Post a Comment